Nieuwe SUP-regelgeving: tijd om in actie te komen!

In een zakelijke wereld die steeds meer waarde hecht aan duurzaamheid en milieubewustzijn, zoeken bedrijven naar innovatieve manieren om hun merk te promoten, terwijl ze ook een positieve impact maken. Met de introductie van de nieuwe Single-Use Plastics (SUP) regelgeving, is er een unieke kans ontstaan voor bedrijven om zich te onderscheiden.

De Single-Use Plastics (SUP) regelgeving is een set regels die bedoeld zijn om het gebruik van plastic spullen die je maar één keer gebruikt (zoals plastic rietjes, bestek en borden) te verminderen. Dit is belangrijk omdat veel van dit soort plastic uiteindelijk in onze oceanen en andere natuurgebieden terecht komt, wat logischerwijs slecht is voor het milieu en de dieren. Wil je weten hoe je hier het beste mee om kunt gaan op kantoor of sportclub? Lees dan verder.

Op kantoor wordt natuurlijk erg veel koffie en thee gedronken. Hoe leuk is het om iedereen een eigen bedrijfsmok cadeau te geven. Je kunt mokken bedrukken met een logo en ze ook gebruiken bij vergaderingen met potentiële klanten. Omdat je de mokken elke dag gebruikt, zien je bezoekers je merk op een subtiele manier. Ook laat het zien dat je merk milieubewust en verantwoordelijk bezig is door geen kartonnen koffiebekertjes meer te gebruiken.

De aandacht voor duurzaamheid is iets wat klanten en zakenpartners tegenwoordig echt steeds meer gaan waarderen. Ook in tegenstelling tot wegwerpmaterialen, die vaak snel worden vergeten of worden weggegooid, bieden bedrukte drinkflessen een lange termijn oplossing. Elke keer dat iemand een slok neemt uit een bedrukte drinkfles of koffie drinkt uit een bedrukte mok, wordt het aan jouw merk herinnerd.

Door te kiezen voor herbruikbare drinkflessen, draagt uw bedrijf bij aan de vermindering van plastic afval. Dit verbetert niet alleen het imago van uw bedrijf, maar moedigt ook anderen aan om milieubewuster te handelen. Het tonen van een proactieve houding ten opzichte van de nieuwe SUP-regelgeving kan uw bedrijf positioneren als een voorloper op het gebied van duurzaamheid.

Tevens is het uitermate geschikt als relatiegeschenk op bijvoorbeeld beurzen en evenementen. Je kunt drinkflessen bedrukken en deze schenken aan werknemers, maar is het ook leuk om deze uit te delen aan je (potentiële) klanten en zakenpartners. Dit kan de betrokkenheid en tevredenheid aanzienlijk verhogen. Deze praktische geschenken worden vaak zeer gewaardeerd, omdat ze zowel nuttig als milieuvriendelijk zijn. Het biedt een tastbare verbinding met uw merk, die verder gaat dan traditionele marketinginspanningen.

Bedrukte mokken en drinkflessen zijn top voor bedrijven die hun merk willen boosten en milieuvriendelijk willen zijn. En passen bovenal goed bij de nieuwe SUP-regels, zijn goed voor het milieu en geven klanten een positieve ervaring met je merk. Zo verhoog je je merkwaarde en help je mee aan een groenere toekomst.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven